Original title:
Fundraising a marketing vybrané neziskové organizace
Translated title:
Fundraising and marketing of selected non-profit organization
Authors:
JANKOVSKÁ, Lenka Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se věnuje problematice marketingu a fundraisingu v neziskovém sektoru. Cílem práce je analyzovat uplatňování marketingu a fundraisingu ve vybraném občanském sdružení v roce 2010. Teoretická část popisuje marketing a fundraising v neziskových organizacích. V praktické části je uvedena dosavadní marketingová činnost a analýza vícezdrojového financování konkrétního občanského sdružení, a dále jsou doporučeny některé kroky k efektivnější činnosti sdružení a alternativní způsoby získávání finančních zdrojů.This thesis is devoted to marketing and fundraising in the non-profit sector. The aim is to analyze the application of marketing and fundraising in selected civil association in 2010. The theoretical part describes the marketing and fundraising in the non-profit organizations. The practical part is given the existing marketing activity and analyze multi-source funding of specific civil association, and some steps are recommended for effective activity of associations and alternative ways of obtaining financial resources.
Keywords:
Civil association; financial resources; fundraising; marketing; subsidies; dotace; finanční zdroje; fundraising; marketing; Občanské sdružení Citation: JANKOVSKÁ, Lenka. Fundraising a marketing vybrané neziskové organizace. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/23096