Original title:
Možnosti využití aktuální literární výchovy na 1. stupni ZŠ
Translated title:
Ways of Using Current Literary Education at Primary School
Authors:
GREGOROVÁ, Michaela Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce je zaměřena na výzkum mimoškolních činností žáků 4. a 5. ročníků ZŠ, které souvisí s aktuální literární výchovou. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá literární výchovou, jejím začlenění do Rámcového vzdělávacího programu a také se věnuje čtenářství na 1. stupni ZŠ. Začleněny jsou i metody, formy práce, učební a didaktické pomůcky a učitelova příprava na hodiny literární výchovy. Hlavním cílem výzkumu je zjistit postoj a vztah žáků k aktuální literární výchově a zaznamenat jejich zájem o mimoškolní činnosti. Dále jsou zmíněny konkrétní přístupy učitelů ZŠ a možnosti využití aktuální výchovy v praxi.This thesis is focused on the survey of extracurricular activities of pupils in 4th and 5th school year, related to the current Literary Education. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with Literary Education, its integration into the Framework Education Programme and pays attention on the 1st reading at elementary school. There are also included some methods, forms of work, learning and teaching materials and teacher?s preparation for Literary Education lessons. The main aim of the research is to discover pupils? relationship and attitude to current Literary Education and investigate their interests in extracurricular activities. There are also mentioned concrete primary school teachers? approaches and ways of using current Literary Education in practice. Citation: GREGOROVÁ, Michaela. Možnosti využití aktuální literární výchovy na 1. stupni ZŠ. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/21767