Original title:
Školní úspěšnost a specifická porucha učení dysortografie.
Translated title:
Success in school and Dysorthography.
Authors:
PILÍKOVÁ, Petra Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je upozornit na souvislosti mezi specifickými poruchami učení a školním úspěchem. Teoretická část charakterizuje specifika vývoje dítěte mladšího školního věku, proces učení a jeho zákonitosti, specifické poruchy učení, jejich jednotlivé typy a popisuje podmínky úspěšnosti ve vzdělávacím procesu. Praktická část je zaměřena na zpracování výzkumu, analýzu a interpretaci výsledků a následné doporučení pro laickou i pedagogickou veřejnost, u kterých dochází ke styku s dítětem s dysortografií.The aim of the thesis is to highlight the link between learning disabilities and school success. The theoretical part describes the specifics of the development of a child under school age, the learning process and its laws, specific learning disabilities, their various types and describes the conditions for success in education. The practical part is focused on research, processing, analysis and interpretation of results and subsequent recommendations for the general public and teaching, where there is contact with a child with dysorthography.
Keywords:
dysgraphy; dyslexia; dysorthography; learning; school success; specific learning disabilities; Youngest school-age child; dysgrafie; dyslexie; dysortografie; Mladší školní věk; specifické poruchy učení; učení; školní úspěšnost Citation: PILÍKOVÁ, Petra. Školní úspěšnost a specifická porucha učení dysortografie.. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/21764