Název:
Interkulturní komunikace a psaná publicistika
Překlad názvu:
Printed newspapers and the Internet news and commentaries
Autoři:
MATUROVÁ, Markéta Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaný projekt si klade za cíl přispět k rozšíření poznatků o interkulturní komunikaci. Vzhledem k obsáhlosti dané problematiky se zabýváme problematikou interkulturní komunikace v obecné rovině a její následnou aplikací na oblast psané publicistiky. Jedním z cílů projektu je vypracování podrobné analýzy, která ukáže, jak se interkulturní komunikace uplatňuje v současných českých denících (Mladá fronta Dnes, Lidové noviny, Hospodářské noviny, Právo). Jako zajímavé se ukazuje i srovnání s odlišným typem denního tisku (bulvární deník Blesk a levicové Haló noviny). Materiálovým východiskem práce je jazyková analýza nashromážděného a utříděného materiálu. Rozbor se nevěnuje pouze lexikálním prostředkům, ale současně bychom chtěli upozornit na obrazná vyjadřování (frazémy), která jsou velmi důležitou součástí publicistického stylu.The aim of this project is to contribute to the extending of the knowledge of intercultural communication. Since this area is very extensive we will deal only with the problems of intercultural communication in general and we will also cover its application in printed newspapers. One of the other project aims will be a detailed analysis which will show how intercultural communication is being reflected in today?s Czech daily newspapers ( Mladá fronta Dnes, Lidové noviny, Hospodářské noviny, Právo). Comparing with a different type of daily press (e.g. tabloids Blesk and left-oriented Haló noviny) could also be interesting. The language analysis of collected and sorted out material will form the basis of the thesis. The analysis will not comprise only the lexical means but I would also like to draw attention to the metaphorical phrasing (phrasemes) which represents very important part of journalistic style.
Klíčová slova:
frazémy; interkulturní komunikace; psaná publicistika; intercultural communication; phrasemes; printed newspapers Citace: MATUROVÁ, Markéta. Interkulturní komunikace a psaná publicistika. České Budějovice, 2012. disertační práce (Ph.D.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/20174