Original title:
Regulace veřejnoprávní televize v České republice a ve vybraných zemích Evropské unie
Translated title:
The regulation of public television in the Czech Republic and in chosen states of The European Union
Authors:
HOVORKOVÁ, Kateřina Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na veřejnoprávní televize a na systém jejich regulace v České republice, na Slovensku a v Polsku. V úvodních kapitolách popisuje a vysvětluje základní pojmy a vývoj veřejnoprávního televizního vysílání ve vybraných zemí Evropské unie a v České republice. Další část, na základě analýzy právních předpisů a souvisejících dokumentů, poukazuje na regulaci veřejnoprávního televizního vysílání v evropském kontextu a následně rozebírá právní rámec fungování České televize, způsob řízení, činnost kontrolních orgánů, způsoby financování, regulace reklamy a nastiňuje i téma digitalizace. Následující části se zabývají legislativním rámcem, regulačními a kontrolními orgány veřejnoprávní televize, způsoby financováním a regulací reklamy na Slovensku a v Polsku. Závěrečné kapitoly se snaží shrnout poznatky předcházejících kapitol a pozastavit se nad budoucím vývojem veřejnoprávních televizí.This bachelor thesis is focused on public television and on the system of regulation in the Czech Republic, Slovakia and in Poland. The opening chapters describe and explain the basics terms and the evolution of public broadcasting of television in chosen states of The European Union and in the Czech Republic. Another part, based on an analysis of legislation and related documents, refers to the regulation of public broadcasting television in the European context and then deals with the legal framework for the functioning of the Czech television, system control, regulatory authorities, methods of funding, regulation of advertising and outlines the topic of digitalisation. The following parts deal with legal framework, regulatory authorities of public television, methods of funding and regulation of advertising in Slovakia and in Poland. The final chapters try to summarize the finding of the previous chapters and to diskuss the future development of public television.
Keywords:
methods of funding; Public television; regulation of advertising; system of regulation; regulace reklamy; systém regulace; Veřejnoprávní televize; způsob financování Citation: HOVORKOVÁ, Kateřina. Regulace veřejnoprávní televize v České republice a ve vybraných zemích Evropské unie. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/20132