Original title:
Marketingová strategie značky Grom pro český trh
Translated title:
Marketing strategy of the brand Grom for the Czech market
Authors:
Pawlasová, Veronika ; Lhotáková, Markéta (advisor) ; Richter, Stanislav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V této diplomové práci je přiblížena teorie marketingové strategie značky v mezinárodním prostředí se zaměřením na její positioning. Teorie je následně aplikována na Grom - značku italské společnosti Gromart S.p.A., která vyrábí italské prémiové kopečkové zmrzliny. Hlavním cílem práce je vytvořit návrh marketingové strategie značky Grom pro český trh tak, aby odpovídala podmínkám na trhu.The thesis introduces theory of marketing strategy of a brand in an international environment with focus on brand positioning. The theoretical knowledge is then applied on Grom -- brand of Italian company Gromart S.p.A., producer of Italian premium ice-cream. The main objective of the thesis is to create a draft of marketing strategy for the brand to enter Czech market.
Keywords:
brand; marketing strategy; positioning; marketingová strategie; positioning; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34290