Original title:
Tematické trasy v Německu: nástroj podpory rozvoje cestovního ruchu
Translated title:
Theme trails in Germany: the tool for tourism development promotion
Authors:
Horká, Eva ; Jarolímková, Liběna (advisor) ; Kondrashov, Alexey (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce zkoumá fenomén tematických/prázdninových tras v Německu. Cíl práce se zaměřuje na východiska pro vznik a trvalý rozvoj těchto tras. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy týkající se trhu cestovního ruchu, destinace a jejího marketingu a managementu. V následné praktické části je analyzována situace na německém trhu: počet a kategorie tras, jejich řízení včetně financování a sledování návštěvnosti, česko-německé trasy a Romantická trasa. Zkoumány jsou také přínosy tematických tras pro rozvoj cestovního ruchu.Abstract: The thesis examines the phenomenon of theme/holiday trails in Germany. Main goal of the thesis is to focus on sources for the creation and the sustainable development of these trails. The theoretical part discusses basic terms related to the tourism market, destination marketing and destination management. In the following analytical part is analyzed the situation on the German market: the number and category of trails, their management including financing and an attendance monitoring, Czech-German trails and the Romantic trail. The emphasis is also placed on an analysis of a contribution of theme trails to the development of tourism.
Keywords:
cooperation; destination; Germany; marketing management; Romantic Road; theme/ holiday trails; destinace; marketing management; Německo; Romantická trasa; spolupráce; tematické/prázdninové trasy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34231