Original title:
Analýza marketingových aktivit VisitBritain
Translated title:
The Analysis of VisitBritain Marketing Activities
Authors:
Mészarosová, Jana ; Herget, Jan (advisor) ; Stejskalová, Martina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá analýzou marketingových aktivit britské centrály cestovního ruchu, VisitBritain. Teoretická část je zaměřena na marketing v cestovním ruchu s důrazem na destinační marketing. V druhé kapitole jsou rozebrány výkonové ukazatele cestovního ruchu Velké Británie a vnímání destinace očima návštěvníků. Poté následuje kapitola o marketingové strategii VisitBritain pro období 2010-2013 a marketingovém programu 2011-2015. Jelikož marketingová strategie i marketingový program vycházejí z velkolepých událostí, které Británie v poslední době zažila, diplomová práce ověřuje hypotézu, zdali měly Letní olympijské hry 2012 pozitivní vliv na příjezdový cestovní ruch Velké Británie. Poslední kapitola je věnována výsledkům kvantitativního výzkumu, který zjišťoval jestli olympijské hry motivovaly mladé lidi k návštěvě Británie.This diploma thesis deals with marketing activities of VisitBritain, the British national tourism board. Theoretical part discusses aspects of marketing in travel and tourism with emphasis on destination marketing. The second chapter contains economic indicators of British tourism industry and visitors' perceptions of this destination. The thesis continues with the analysis of Britain Marketing & 2012 Games Strategy 2010-2013 followed by the marketing programme 2011-2015. Since the strategy and programme stem from the great events that recently happened in Britain, this diploma thesis tests the hypothesis whether London Olympic Games 2012 have had a positive impact on British inbound tourism. The last chapter is dedicated to the results of survey which revealed whether young people had been motivated to visit Britain after London 2012 Olympic Games.
Keywords:
destination marketing; Great Britain; marketing strategy; olympic games; VisitBritain; destinační marketing; marketingová strategie; olympijské hry; Velká Británie; VisitBritain
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34229