Original title:
Prosazování konceptu CSR v ČR
Translated title:
Promotion of the CSR concept in the Czech Republic
Authors:
Záhorská, Lucie ; Odehnalová, Jitka (advisor) ; Petříčková, Iva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce popisuje podstatu konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR), monitoruje její vývoj a současnou roli v ČR a ve světě. Praktická část práce se zabývá institucemi v oblasti CSR v České republice s důrazem na organizaci Business Leaders Forum. Mapuje znalost konceptu a postoje vůči němu u dvou cílových skupin: manažerů firem a vysokoškolských studentů. V závěru jsou navržena opatření pro účinnější prosazování konceptu CSR v České republice.This final thesis describes the core of the Corporate Social Responsibility (CSR) concept, monitors its development and its present role in the Czech Republic and the world. In the practical part of this thesis I focus on the institutions in the field of CSR in the Czech Republic, with emphasis on the Business Leaders Forum. I reveal the knowledge and the attitude of the target groups (managers, university students) towards the concept. In the last part of the thesis I suggest measures for higher efficiency of the promotion of the CSR concept in the Czech Republic.
Keywords:
Business Leaders Forum; Competitiveness; Corporate Social Responsibility; CSR; Enterprise; Environment; Ethics; Marketing; Social; Sustainability; Transparency; Business Leaders Forum; CSR; Environment; Etika; Firma; Konkurenceschopnost; Marketing; Sociální; Společenská odpovědnost firem; Transparentnost; Udržitelnost
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34176