Original title:
Jak se reálně učí hudební výchova na 2. stupni ZŠ
Translated title:
The Real Way of Teaching Music at the Upper Primary Schools
Authors:
ROZNEROVÁ, Barbora Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce pojednává o problematice vyučování hudební výchovy na druhém stupni základní školy. Teoretická část práce obsahuje kapitolu zabývající se hudební pedagogikou jako teoretickým základem hudební výchovy. Další kapitoly uvádí prostředky hudební pedagogiky a problematiku psychologických hledisek hudebních činností. Poslední kapitola teoretické části je věnována hodině hudební výchovy. Praktická část představuje jednotlivé učitele a žáky, podává jejich pohled na výuku hudební výchovy a přináší jejich stanoviska k jednotlivým řešeným cílům.This thesis deals with the theme of teaching music lessons at the upper primary schools. The theoretical part of the thesis contains a chapter dealing with the paedagogy of music as a theoretical basis for music education. The following chapters provide resources for music education and problems of psychological aspects of music-related activities. The last chapter of the theoretical part is devoted to a concrete music lesson. The practical part introduces individual teachers and students, giving their view of teaching music and bringing their opinions on particular goals solved.
Keywords:
music educations; music lessons; musical skills; perception and experience; teacher; hodina hudební výchovy; hudební schopnosti a dovednosti; hudební výchova; učitel; vnímání a prožívání Citation: ROZNEROVÁ, Barbora. Jak se reálně učí hudební výchova na 2. stupni ZŠ. České Budějovice, 2013. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/18093