Original title:
Analýza a návrhy změn marketingové strategie střední soukromé školy
Translated title:
Analysis and proposals for changes of marketing strategy of private secondary school
Authors:
Štieglerová, Renata ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je analyzovat a navrhnout změny marketingové strategie střední soukromé školy. Práce je rozdělena do dvou kapitol. První kapitola pojednává o systému vzdělávání v České republice, teoretických východiskách marketingu služeb a specifikách marketingu vzdělávacích institucí. Praktická část práce je zaměřena na analýzu marketingové strategie konkrétní školy. Dále je zde provedena SWOT analýza a marketingový výzkum, na jehož základě jsou vypracovány návrhy na změny v marketingové strategii školy.The aim of this diploma thesis is to analyse and propose changes to the marketing strategy of private secondary school. The thesis is divided into two chapters. First part deals with educational system in the Czech Republic, theoretical aspects of marketing of services and specifics of marketing of educational institutions. The practical part is focused on analysis of marketing strategy of particular school. SWOT analysis and marketing research are performed as well. On the basis of this research changes of the marketing strategy of the school are proposed.
Keywords:
communication tools; education; marketing mix; marketing of school; marketing research; komunikační nástroje; marketigový výzkum; marketing školy; marketingový mix; vzdělávání
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34074