Original title:
Pravidelnosti a závislosti jako prostředí pro badatelsky orientované vyučování
Translated title:
Regularities and dependences as an environment for inquiry based education
Authors:
Hošpesová, A. ; Tichá, Marie Document type: Papers Conference/Event: Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol, Srní na Šumavě (CZ), 2012-11-08 / 2012-11-10
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Požadavky na profesní kompetence učitele rostou. Ukazuje se, že pro prohlubování a zkvalitňování znalostí budoucích učitelů prvního stupně základní školy zaujímají významnou roli zkušenosti s badatelsky orientovaným vzděláváním. Proto se snažíme vyhledávat a navrhovat výuková prostředí a realizovat v nich přípravu studentů učitelství tak, aby měli možnost sami prožít badatelsky orientovanou výuku z pozice žáka a uvědomit si její přínos.Requirements for teacher professional competence grow. It turns out that for deepening and improving the knowledge of future primary schools teachers occupy an important role the experience with inquiry based education. Therefore, we are trying to find and design learning environments and implement them in the preparation of teacher students so that they have the possibility to experience yourself inquiry based education from the position of the pupil and realize its benefits.
Keywords:
inquiry based education; primary school; teachers profession Host item entry: Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol, ISBN 978-80-86843-38-4
Institution: Institute of Mathematics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0213489