Název:
Blogs' Influence on Business and Sponsored Articles Market
Překlad názvu:
Blogs & Sponsored Articles
Autoři:
Sabat, Fabien ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Montoya, Corinne (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [eng][cze] I wrote this thesis to deepen my knowledge about the sponsored articles' market. Indeed, I'm working for one year in a company which is selling sponsored articles on blogs to announcers, it's why I decided to focus on the blogosphere to understand how its rising influence allowed the apparition of the sponsored articles' market. Moreover, I tried to propose solutions to improve the performance of my company on this market. In this paper, I describe what a blog is, how is it possible to classify them, the impact of these websites on the society but also the structure of the sponsored articles market. Precisely, we explain how the law responds to this evolution, who are the main actors on this market with for example intermediary's agencies putting in relation blogs and brands as my company Buzzea does. Also, I presented a survey conducted toward blogs by my company to understand how they are perceiving the sponsored articles. To conclude this paper, I enhance some solutions that my company could implement to be more competitive in this market.Práce vychází z mých ročních zkušeností práce pro firmu, která se zabývá prodejem sponzorovaných článků na blogu. Z tohoto důvodu jsem se zaměřil na segment blogu s cílem analyzovat vrůstající vliv trhu sponzorovaných článků a pokusil jsem se zformulovat řešení ke zvýšení výkonnosti uvedené společnosti. V práci jsou popsány charakteristiky blogu, možnosti klasifikace, vliv těchto webových stránek na společnost a také struktura trhu sponzorovaných článků. Dále je problematika analyzována z právního hlediska, je shrnuto, kdo jsou hlavní aktéři trhu a je zpracován positioning firmy Buzzea. Práce také zahrnuje výzkum blogů, jehož cílem bylo zjistit, jak blogy vnímají sponzorované články. Poslední část práce obsahuje návrhy na zvýšení efektivnosti v analyzované oblasti.
Klíčová slova:
blog; efekty a účinnost; sponzorovaný článek; web; blog; impacts and effectiveness; sponzored articles; web
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/34071