Original title:
Zlomky ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ : několik postřehů
Translated title:
Fractions in elementary mathematics education : some observations
Authors:
Tichá, Marie Document type: Papers Conference/Event: Jak učit matematice žáky ve věku 10 -16 let, Litomyšl (CZ), 2011-11-20 / 2011-11-22
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Článek se zaměřuje na otázky spojené s vytvářením pojmu zlomek. Jsou zmíněny různé interpretace a reprezentace. Ukázány jsou některé mylné představy a časté chyby žáků při řešení úloh a nedostatky ve výuce, které jsou jejich příčinou.The article focuses on issues related to the creation of the concept of fraction. Various interpretations and representations are mentioned. Shown are some of the misconceptions and common mistakes of students in solving problems and deficiencies in training, which are their cause.
Keywords:
elementary mathematics education; fractions; representations and interpretations Project no.: CEZ:AV0Z10190503 (CEP) Host item entry: Jak učit matematice žáky ve věku 10 -16 let : sborník příspěvků celostátní konference, ISBN 978-80-86843-34-6
Institution: Institute of Mathematics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available on demand via the digital repository of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0211859