Original title:
Vznik a podnikanie malej firmy v oblasti služieb
Translated title:
Creation of small business in the field of services
Authors:
Teremová, Martina ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom diplomovej práce je priblížiť proces zakladania nového malého podniku. Teoretická časť sa zameriava najskôr na definíciu základných pojmov, rozbor právneho prostredia podnikania v Slovenskej republike a špecifikáciu malého a stredného podnikania. Následne potom odhaľuje základné predpoklady úspechu a vymedzuje kroky, ktoré je treba vykonať pred zahájením podnikateľskej činnosti. Praktická časť je tvorená 3 okruhmi -- stručným predstavením vlastnej podnikateľskej myšlienky, analýzou externého okolia podniku a praktickým postupom zakladania spoločnosti.Cílem diplomové práce je přiblížit proces zakládání nového malého podniku. Teoretická část se zaměřuje nejprve na definici základních pojmů, rozbor právního prostředí podnikání v České republice a specifikaci malého a středního podnikání. Následně pak odhaluje základní předpoklady úspěchu a vymezuje kroky, které je třeba provést před zahájením podnikatelské činnosti. Praktická část je tvořena 3 okruhy - stručným představením vlastní podnikatelské myšlenky, analýzou externího okolí podniku a praktických postupů zakládání společnosti.The aim of this thesis is to outline the process of setting up a new small business. The theoretical part is focused on definition of basic concepts, analysis of the legal environment of business in the Slovak Republic and the specification of small and medium enterprises. Subsequently, it reveals the essential assumptions for success and defines the steps to be performed before starting the business. The practical part consists of three circles - a brief introduction of own business idea, analysis of the external business environment and practical establishment of the company.
Keywords:
business plan; establishment of the company; external environment; externé prostředí podniku; podnikatelský záměr; založení společnosti
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33950