Original title:
Valuation of the company Gerresheimer Horsovsky Tyn spol. s r.o.
Translated title:
Ocenění společnosti Gerresheimer Horsovsky Tyn spol. s r.o.
Authors:
Velebová, Štěpánka ; Hnilica, Jiří (advisor) ; Sieber, Martina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The goal of this master thesis is to appraise the medical plastic systems producer Gerresheimer Horsovsky Tyn spol. s r.o. as of July 1, 2012 with the purpose of selling the company to an unknown buyer. The thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part there are defined all the important theoretical aspects and methods for business valuation used in this thesis. In the second, practical, part theory is applied to the particular company. Firstly, the appraised company is introduced followed by its strategic and financial analysis, value generators, and financial plan. The core valuation methods used are the two phase discounted cash flows method and the comparable companies method. At the end, the estimated business value is discussed.Cíl této diplomové práce je ocenění výrobce lékařských systémů z plastů Gerresheimer Horsovsky Tyn spol. s r.o. k datu 1. 7. 2012 za účelem prodání podniku zatím neznámu kupci. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou definovány veškeré důležité teoretické aspekty a metody oceňování podniku užité v této práci. Ve druhé, praktické, části je teorie aplikována na příslušnou společnost. Nejdříve je představena oceňovaná společnost a poté následuje její strategická a finanční analýza, generátory hodnoty a finanční plán. Hlavní metodou oceňování je použita dvoufázová metoda diskontovaných peněžních toků a analýza srovnatelných podniků. Na závěr bude odhadnutá hodnota společnosti vysvětlena.
Keywords:
business valuation methods; discounted cash flow; financial analysis; financial plan; Gerresheimer; medical plastic systems; strategic analysis; value generators; finanční analýza; finanční plán; generátory hodnoty; Gerresheimer; lékařské systémy z plastů; metoda DCF; metody oceňování podniku; strategická analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33747