Název:
Soft power Tchajwanu v diplomatické praxi
Překlad názvu:
Soft power in Taiwan's diplomatic practice
Autoři:
Nová, Šárka ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Knotková, Vladimíra (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Vzhledem ke své citlivé pozici v mezinárodním společenství Taiwan k prosazení národních zájmů a ke zviditelnění se využívá soft power a nástroje veřejné diplomacie. Tato práce identifikuje a zkoumá hlavní zdroje a nástroje soft power Taiwanu uplatňované v jeho diplomatické praxi. Taiwan je pro ostatní země přitažlivý zejména svými hodnotami, kulturou a ekonomickou pozicí, a v současnosti prosazuje měkkou moc prostřednictvím kulturních aktivit, vzdělávacích projektů, zahraničně-politických aktivit, ekonomické soft power, gastrodiplomacie a médií, konkrétně se zaměřuje na rozvojovou a humanitární pomoc, aktivitu v mezinárodních institucích a vyjasňování vztahu k pevninské Číně, organizování návštěv významných osobností a publikování cizojazyčných knih a informačních materiálů o zemi. V budoucnu bude pro veřejnou diplomacii Taiwanu klíčové zaměřit se na oblasti, které zatím příliš přitažlivé nejsou, nebo využít strategii specializované diplomacie. S lepší institucionální koordinací, lépe cílenou strategií veřejné diplomacie a zaměřením se na vytváření národní značky, může Taiwan pokračovat ve zlepšování svého profilu ve světě.Due to its fragile position in the international community, Taiwan has used soft power projection and public diplomacy tools to present its values and to enforce its national interests. This work identifies and examines principal sources and instruments of soft power implemented in Taiwan's diplomatic practice. Taiwan is attractive to other countries especially for its values, culture and economic strength. It currently enhances its influence mainly via cultural projects, educational programs, foreign policy practice, economic soft power, gastrodiplomacy and media, specifically focusing on development and humanitarian aid, active participation in international bodies and clarifying its standpoint towards PRC, celebrity diplomacy, and on publishing foreign language books and informational texts about the country. It will be crucial for the future of Taiwan's public diplomacy to either focus on areas that have not been attractive so far, or to use the strategy of niche diplomacy. With better institutional coordination, well-targeted public diplomacy strategy and national brand making, Taiwan can continue in making its world image better.
Klíčová slova:
soft power; Taiwan; veřejná diplomacie; zahraniční politika; foreign policy; public diplomacy; soft power; Taiwan
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/33643