Original title:
Tvorba marketingové strategie
Translated title:
Marketing strategy creation
Authors:
Korčák, Jaroslav ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce pojednává o tvorbě marketingové strategie v konkrétní společnosti. Teoretická část práce se zabývá procesem tvorby marketingové strategie, velká část práce je věnována analytické činnosti. Druhá část práce je pak zaměřena na analýzu konkrétní společnosti, a na přípravu marketingové strategie. Tato společnost je nováčkem na specifickém trhu B2B, kde není lehké proniknout mezi již existující společnosti. Zkušení programátoři i obchodníci jsou konkurenční výhodou, nové a neznámé produkty v české republice jsou pak jednoznačně slabou stránkou. Marketingová strategie společně s obchodní strategií by měly pomoci společnosti dosáhnout stanovených cílů.This master thesis deals with the marketing strategy creation in a specific company. The theoretical part of the thesis aims mostly on the marketing strategy creation process, from which a big part deals with the analytical work that has to be done. The practical part features the analysis of a particular company and in the marketing strategy creation - preparational phase. This company is a startup on the market but not on the field of corporational B2B where there is no easy to penetrate. Experienced programmers and salespeople are the competitive advantage unlike the new products and brand name on the market. The marketing strategy together with a business strategy should help together to accomplish the given goals.
Keywords:
marekting strategy; marketing analysis; marketing mix; marketingová analýza; marketingová strategie; marketingový mix
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33597