Original title:
Analýza možností řešení výběru reportingových nástrojů
Translated title:
Analysis of possibilities of choice solution of reporting instruments
Authors:
Hodinka, Pavel ; Novotný, Ota (advisor) ; Kanda, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá výběrem nástrojů sloužících k reportingu a manažerským výstupům pro telekomunikační společnost spadající objemem své činnosti do kategorie malých a středních firem. Teoretická část práce se zaměřuje na obecnou problematiku Business Intelligence, nalezení a sestavení doporučení pro kvalitní reporting a výstupy a také na způsob jak vybrat z široké nabídky správnou variantu odpovídající požadavkům Praktická část popisuje důvody, které vedly konkrétní společnost k potřebě reportingových nástrojů. Sumarizuje potřeby firmy a analyzuje trh potencionálních produktů. Tato část je uzavřena výběrovým procesem, který na základě vytvořených kritérií hodnotí jednotlivé produkty a hledá optimální variantu řešení. Tato práce vznikla na základě teoretických znalostí získaných v průběhu studia, praktických zkušeností a konzultací s odborníky v oblasti reportingu. Zároveň může posloužit při sumarizaci požadavků a pro nalezení možností společnostem, které hledají optimální nástroje pro reporting a výstupy.The diploma thesis deals with the selection of tools used for reporting and managerial output for a telecommunications company that, with respect to the volume of its activities, falls into the category of small and medium-sized enterprises. The theoretical part of the thesis focuses on general issues of Business Intelligence, on finding and combining recommendations for high-quality reporting and output, and on the method of choosing the right option meeting the necessary requirements from a wide selection. The practical part describes the reasons that led a specific company to the need for reporting tools. It summarizes the company's needs and analyzes the market of potential products. This part is concluded with a selection procedure that, using the created criteria, assesses individual products and attempts to find the best solution. This thesis is based on theoretical knowledge acquired during studies, as well as practical experience and consultations with experts in reporting. It can also serve to summarize requirements and to find options for companies looking for optimal reporting and output tools.
Keywords:
Business Intelligence; Dashboard design; Dashboards; Managerial output; Reporting; Business Intelligence; Dashboard; Manažerské výstupy; Reporting
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33529