Original title:
Brand management regionálních značek
Translated title:
Brand Management of Regional Brands
Authors:
Dohnalová, Jaroslava ; Hesková, Marie (advisor) ; Bilohuščinová, Denisa (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce je primárně zaměřena na posouzení komunikace značky kvality Klasa. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy značka, brand management, region, regionální značka a další pojmy, které jsou s tématem spjaty. Praktická část se zabývá hodnocením brand managementu zkoumané značky, její známosti a důvěry. Práce dále přináší pohled na rozhodovací procesy zákazníků v souvislosti se značkou Klasa. Výsledky marketingového výzkumu ukazují vnímání značky zákazníky z pohledu přidané hodnoty. Závěr práce přináší doporučení pro zlepšení komunikace a brand managementu značky Klasa ve smyslu zvýšení známosti a důvěry, včetně návrhů pro motivování výrobců, aby o značku žádali.The thesis is primarily focused on an evaluation of the communication of the Klasa quality brand. In the theoretical part there are definitions of terms like brand, brand management, region, regional brand and other terms connected with the topic of the thesis. The practical part is concerned with an evaluation of brand management of the studied brand, its awareness and trust. The thesis also brings a view of decision-making processes of customers in the connection with Klasa brand. The results of the marketing research show perception of the brand by customers from the point of view of value added. The conclusion of the thesis brings recommendation for changes in the communication and brand management of the Klasa brand in the meaning of improvement in brand awareness and trust. There are also proposals how to motivate retailers to ask for products with the Klasa brand.
Keywords:
brand management; Klasa; quality brand; brand management; Klasa; značka kvality
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33443