Original title:
Fair trade v České republice - průzkum očekávání spotřebitelů
Translated title:
Fair Trade in the Czech Republic - survey of the consumers of Fair Trade products
Authors:
Němcová, Kristýna ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Bačová, Veronika (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce objasňuje podstatu konceptu fair trade jako alternativní formy řešení chudoby obyvatel v rozvojových zemích a zaměřuje se především na vývoj hnutí v České republice. Charakterizuje hlavní fair trade organizace u nás, starající se o dovoz, prodej a certifikaci fair trade výrobků. Cílem práce je zjistit, co spotřebitelé od nákupu fair trade výrobku očekávají a co pro ně osobně fair trade znamená.The thesis explains the main principle of the Fair Trade concept as an alternative form of solving poverty in developing countries and focuses primarily on the Fair Trade development in the Czech Republic. It decribes the main Czech Fair Trade Organizations concerning about the import, sales and certification of Fair Trade products. The major objective is to find out what the consumers expect from the purchase of Fair Trade products and what does the concept Fair Trade mean to them personally.
Keywords:
consumer´s expectations; Fair Trade; survey; fair trade; očekávání spotřebitelů; výzkum
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16493