Název:
O kolik snížila kampaň "Nemyslíš - zaplatíš!" nehodovost na českých silnicích?
Překlad názvu:
How much did the campaign "Nemyslíš - zaplatíš!" reduce accident rate on czech roads?
Autoři:
Jermanová, Kateřina ; Lahvička, Jiří (vedoucí práce) ; Chytil, Zdeněk (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] V této práci zjišťuji, jaký vliv má mediální kampaň na snižování úmrtí při dopravních nehodách. Konkrétně se věnuji kampani Nemyslíš - zaplatíš!, která probíhala v ČR v období 2008-2010. Na panelových datech z let 2006 až 2010 pro ČR a dalších 10 evropských států jsem zjistila, že vlivem kampaně se nehodovost snížila o 0 % až 14,2 % (95% interval spolehlivosti) za celé období, v posledním roce se interval snížení nehodovosti pohybuje od 1,2 % do 16,9 %. Účinnost kampaně se mi tedy podařilo prokázat, ovšem zdaleka ne tak výraznou, jak se udávalo doposud. Výsledky jsem aplikovala na analýzu nákladů a výnosů. Z vyčíslení nákladů úmrtí při nehodě jsem dopočítala, že kampaň v posledním roce zabránila vzniku nákladů minimálně ve výši 158 mil. Kč. I přes nižší zjištěnou účinnost se kampaň vyplatila.This thesis deals with the impact of media campaigns on reducing road deaths. Specifically, it is focused on the Czech "Nemyslíš - zaplatíš!" campaign of years 2008-2010. Comparation of panel data of Czech Republic and 10 other European countries revealed, that the effect of the campaign was decrease of accident rate in the range of 0 % - 14.2 % (confidence interval of 95%) for the whole period, with 1.2 % to 16.9 % reduction in the last year. Thus, I proved the efectiveness of the campaign, but not as strong as was previously reported. The results were then applied to the cost-benefit analysis. Using the quantification of the cost of a road death, I came to conclusion that the campaign prevented additional costs of at least 158 million CZK in its last year. The campaign was profitable, even though its efficiency was lower than presumed.
Klíčová slova:
dopravní nehodovost; mediální kampaň; náklady nehody; cost of accident; media campaign; traffic accident
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/33322