Original title:
Marketingová strategie firmy Red Bull ČR, s.r.o.
Translated title:
Marketing strategy of Red Bull Czech Republic
Authors:
Janík, Dan ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Vávrová, Táňa (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá teoretickými informacemi souvisejícími s problematikou marketingové strategie a marketingem značky. Dále obsahuje popis a organizaci firmy Red Bull ČR, s.r.o. samotné. V praktické části se práce zabývá vyhodnocením marketingového výzkumu zaměřeného na zjištění vlivu marketingových aktivit na změnu povědomí o značce Red Bull a zjišťováním preferencí konzumentů.Work consider theoretic information related to marketing strategy and brand marketing. There is description of Red Bull Czech Republic company and its organization in second part of work. In practical part of work is analyze of marketing research about influence of marketing activities and analyze of consumer preferences.
Keywords:
brand marketing; marketing research; marketing strategy; marketing značky; marketingová strategie; marketingový výzkum
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16323