Název:
Franchising ako metóda vstupu na trh
Překlad názvu:
Franchising as the method of market entering
Autoři:
Koreňová, Hana ; Turnerová, Lenka (vedoucí práce) ; Grossová, Petra (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Táto bakalárska práca sa zaoberá témou "franchising ako forma vstupu na trh." V dvoch častiach, teoretickej a praktickej, som v práci charakterizovala formy expanzie na zahraničné trhy s dôrazom na franchising a na príklade jednej zo svetovo najúspešnejších franchis, spoločnosti SUBWAY, som ukázala ako franchisingový koncept funguje. Pomocou dotazníku a SWOT analýzy som definovala problémy, ktorým musí mladá firma na českom trhu čeliť, zistila silné stránky daného konceptu a k záveru podala návrhy na riešenia, ktoré by viedli k zlepšeniu postavenia na trhu. Na koncepte spoločnosti SUBWAY som sa tak pokúsila dokázať, že franchising vie byť pri istých podmienkach úspešnou formou expanzie na zahraničné trhy.Tato bakalářská práce se zaobírá tématem "franchising jako forma vstupu na trh". Ve dvou částech, teoretické a praktické, jsem v práci charakterizovala formy expanze na zahraniční trhy s důrazem na franchising a na příkladu jedné ze světově nejúspěšnější franchis, společnosti SUBWAY, jsem ukázala, jak franchisingový koncept funguje. Pomocí dotazníku a SWOT analýzy jsem defiovala problémy, kterým musí mladá firma na českém trhu čelit, zjistila silné stránky daného konceptu a závěrem podala návrhy na řešení, která by vedla ke zlepšení postavení na trhu. Na konceptu společnosti SUBWAY sem se tak snažila dokázat, že franchising může být při jistých podmínkách úspěšnou formou expanze na zahraniční trhy.My Bachelor thesis analyzes franchising as the method of market entering.The analysis consists of two parts, theoretical and practical. The forms of expansion to the foreign markets are defined, while the accent is put on the franchising. SUBWAY, one of the world's most successful franchise companies, is taken to show how the concept operates. I tried to point out the problems which a young company must face in Czech Republic, find out the strengths and weaknesses of the concept, suggest the solutions to better the company's market place, having applied an enquiry and SWOT analysis. Using the SUBWAY concept, I think I have managed to demonstrate that franchising can be successfully used for foreign trade expansion at certain circumstances.
Klíčová slova:
expanze na zahraniční trhy; franchising; SUBWAY; franchising; market entering; SUBWAY
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/16259