Original title:
Podnikatelské prostředí, obchodní a kulturní specifika Indie se zaměřením na společnost ArcelorMittal
Translated title:
Corporate environment, business and culture specifics of India with a view to corporation ArcelorMittal
Authors:
Štrublíková, Eva ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Toman, Karel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je nejen přinést teoretické informace o obchodním jednání v této asijské zemi, ale zároveň danou problematiku uvést v komparaci s českou, potažmo západoevropskou kulturou. Z toho vyplývající závěry jsou dále využity k charakteristice indické společnosti, podnikatelského prostředí a stávající spolupráce na poli mezinárodního obchodu i firem v soukromém sektoru. Podstatná část práce je věnována konkrétně analýze vstupu a působení firmy ArcelorMittal na českém trhu. Závěr práce se zabývá aktuální situací podniku a určité predikci vývoje v následujících letech a zároveň hodnocení, zda je ArcelorMittal opravdu typicky indickým podnikem se všemi jeho specifiky, nebo zda se společnost během svého vývoje a expanze do světa stala zcela globalizovanou.The main aim of this bachelor's work is to provide theoretical information about business dealing in this Asian country, and in addition to compare the Indian culture with the Czech (in general west-european) one. These conclusions are used to characterize the Indian society, entrepreneurial environment and existing cooperation in international trade and firms in the private sector. The chief part of the work includes the concrete analysis of ArcelorMittal's entry to the Czech market and their activitity here. The last part deals with the actual situation in the company, predicts trends in steel industry during the global financial crisis and discusses the query, if ArcelorMittal is a typical Indian company, or if it is significantly influenced by the globalization.
Keywords:
ArcelorMittal; corporate environment of India; culture specifics; ArcelorMittal; obchodní jednání v Indii; podnikatelské prostředí
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16202