Original title:
Podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti a kulturní specifika Mexika
Translated title:
Business background, Commercial usage, and Cultural specifics of Mexico
Authors:
Burešová, Eva ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Zýka, Václav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] První kapitola mé práce se zabývá všeobecnou charakteristikou země. Druhá kapitola je zaměřena na ekonomickou situaci a následující kapitola charakterizuje mexický trh. Cílem práce je poskytnout celistvý obraz o Mexiku, zpracovat informace o politickém a ekonomickém prostředí a charakterizovat Mexičany a jejich kulturu jak pomocí Hofstedeho indexů, tak vlastních zkušeností.The first chapter of my bachelor thesis deals with the general characteristics of Mexico. The second chapter is about the economic situation and the next chapter characterizes the Mexican market. The aim of my thesis is to explain the overall framework about Mexico and to process the information about the economic and political background. I also characterize Mexicans and their culture by means of the Hofstede index and my own experience as well.
Keywords:
market characteristics; Mexico; monetary crisis; charakteristika trhu; Mexiko; měnová krize
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16085