Original title:
Proměna reklamních sdělení v časopise Květy
Translated title:
Changes in advertising of magazine Květy
Authors:
MACHOVÁ, Tereza Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomantka si pro svou bakalářskou práci vybrala problematiku reklamy a její proměny v časopise Květy v rozmezí let 1970 ? 2010. V teoretické části shrne klíčové informace (pojmy, koncepty, teorie, historické souvislosti), které se týkají reklamy. Samostatná kapitola je věnována verbálním a neverbálním složkám reklamy. V praktické části práce se diplomantka zabývá analýzou vizuální proměny reklamních sdělení v Květech v období posledních pěti desetiletích. Zaměřuje se na zachycení vývoje neverbálních prvků reklamy. Ke svému výzkumu využívá metodu sémiotické analýzy.The author has chosen the topic of advertisment and its transformation in Květy magazine between years 1970 and 2010 for her thesis. In theoretical part, there is essential information concerning advertising (terms, concepts, theories, historical context) summed up. One single chapter is devoted to verbal and nonverbal units of the advertisement. In practical part of the thesis the author deals with analysis of visual transformation of the advertisement in Květy magazine related to last five decades. The author concentrates on the nonverbal elements of advertising development. In research the method of semiotic analysis is employed. Citation: MACHOVÁ, Tereza. Proměna reklamních sdělení v časopise Květy. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/24493