Original title:
Analýza zákazníka vybranej firmy a jeho typológia
Translated title:
The analysis of the customer of a selected company and his typology
Authors:
Kováčiková, Petra ; Cimler, Petr (advisor) ; Turnerová, Lenka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom tejto práce je vytvoriť konkrétnu typológiu spotrebiteľov - stomických pacientov zmienenej spoločnosti Stomacare, a.s. Teoretická časť sa zameriava na riadenie vzťahov so zákazníkmi. Praktická časť je rozdelená na dve časti. Prvá časť sa zaoberá spracovaním dát z kvantitatívneho hľadiska. Druhá časť vychádza z osobných skúseností v komunikácii so zákazníkmi - koncovými užívateľmi pomôcok, prevažne nesúcich kvalitatívnu informáciu, a teda zameraná na typológiu zákazníka z pohľadu jeho životného štýlu, životných postojov a správania sa v konkrétnych situáciách. Konečným výsledkom má byť ucelená typológia zákazníka firmy Stomacare, a.s., a to ako z pohľadu exaktných dát, tak aj z pohľadu psychológie zákazníka.Cílem tyhle práce je vytvořit konkrétní typologii spotřebitelů - stomických pacientů zmíněné společnosti Stomacare, a.s. Teoretická část se zaměřuje na řízení vztahů se zákazníkem. Praktická část je rozdělena na dvě části. První část se zabývá zpracováním dat z kvantitativního hlediska. Druhá část vychází z osobných zkušeností v komunikaci se zákazníkmi - koncovými uživateli pomůcek, převážně nesoucích kvalitativní informaci, a teda zaměřena na typologii zákazníka z pohledu jeho životního stylu, životních postojů a chování se v konkrétních situacích. Konečným výsledkem má být ucelena typologie zákazníka firmy Stomacare, a.s., a to jak z pohledu exaktních dat, tak i z pohledu psychologie zákazníka.The purpose of this text is to create a concrete typology of consumers - ostomy patients of the mentioned company Stomacare, a.s. The theoretic part is focused on the customer relationship management. The practice part is divided into two parts. The first one is concerned with quantitative data processing. The second one results from the personal experience in communication with customers - end users of the appliances, mostly carrying the qualitative information and focused on the typology of the customer from the point of view of his lifestyle, life attitudes and behaviour in concrete situations. The result of this text should be the compact typology of customer of the company Stomacare, a.s. in term of exact data as well as psychology of customer.
Keywords:
analysis; customer; typology; analýza; typologie; zákazník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15849