Název:
Vliv kulturních rozdílů na obchodní spolupráci mezi ČR a Japonskem
Překlad názvu:
The influence of cultural differences on the business co-operation between the Czech Republic and Japan
Autoři:
Kracík, Josef ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Korandová, Jiřina (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce analyzuje mezikulturní rozdíly mezi ČR a Japonskem a jejich vliv na obchodní spolupráci. Nejprve v ní je Japonsko obecně popsáno - především z ekonomického hlediska. Další kapitola se zabývá historií vzájemných obchodních vztahů od roku 2000. Třetí kapitola je věnována japonské kultuře a jejím specifikům. Kultura je zde pro použití v této práci nejprve definována a následně je popsáno pět kulturních dimenzi dle Geerta Hofstedeho. Následný popis se pak týká japonské společnosti, firemní kultury a konzumního chování Japonců. Poslední kapitola je věnována obchodnímu jednání v Japonsku.This bachelor work analyses intercultural differences between the Czech Republic and Japan and their influence on the business co-operation. First place is Japan generally described -- especially from the economic point of view. The next chapter is devoted to the history of mutual business relations from the year 2000. Third chapter is devoted to the culture of Japan and its specifics. The culture is firstly defined for usage in this work and then follows the description of five dimensions of culture by Geert Hofstede. Following text is then devoted to the Japanese society, business culture and consumer behavior of Japanese. The last chapter is about business dealings in Japan.
Klíčová slova:
Japonsko; kulturní rozdíly; obchodní spolupráce; business co-operation; cultural diferences; Japan
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/15781