Original title:
Výuka metodou CLIL a její využití v matematice
Translated title:
Teaching Mathematics through CLIL
Authors:
POSEKANÁ, Monika Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na popis metody CLIL (Content and Language Integrated Learning). V teoretické části jsou shrnuty principy tohoto přístupu, formy, kterých CLIL může nabývat, faktory ovlivňující jeho zavádění na školách, jeho výhody a možné překážky. Poté se práce soustředí na výuku matematiky touto metodou. Praktická část obsahuje výukové materiály pro žáky šestých tříd na téma Zobrazení těles ve volném rovnoběžném promítání a reflexi zkušeností ze Základní školy Matice školské v Českých Budějovicích, která se zúčastnila projektu zaměřeného na výuku matematiky metodou CLIL.This bachelor thesis describes a language teaching method called CLIL (Content and Language Integrated Learning). In the theoretical part the thesis summarizes basic principles of this method, its possible forms, factors affecting its implementation in schools, its advantages and possible difficulties. Then the thesis focuses on teaching mathematics through CLIL. The practical part contains learning materials for sixth grade pupils on the topic of Projection of Solids in Parallel Projection and a reflection of experience from ZŠ Matice školské in České Budějovice, that participated in a CLIL project focused on teaching mathematics.
Keywords:
bilingual teaching; CLIL; language learning; mathematics; projection of solids in parallel projection; CLIL; dvojjazyčné vyučování; matematika; výuka jazyků; zobrazení těles ve volném rovnoběžném promítání Citation: POSEKANÁ, Monika. Výuka metodou CLIL a její využití v matematice. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/24725