Original title:
Affiliate marketing
Translated title:
Affiliate marketing
Authors:
Ureš, Michal ; Žamberský, Martin (advisor) ; Bruckner, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je představit affiliate marketing jako nástroj internetového marketingu a poskytnout přehled o tomto tématu, o českých společnostech, které affiliate marketing již používají a o možnostech výdělku prostřednictvím affiliate marketingu. Práce popisuje téma z pohledu affiliate partnera a snaží se zodpovědět případné otázky, které mohou vzejít od potencionálních affiliate partnerů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je průvodcem pro zájemce o zapojení se do affiliate programu v roli affiliate partnera. Praktická část obsahuje ukázku registrace partnera do affiliate programu, přehled českých affiliate programů a výsledky průzkumu provedeného mezi českými společnostmi, které affiliate marketing provozují, týkající se výše vyplácených provizí v rámci jejich affiliate programů.The bachelor thesis goal is to introduce affiliate marketing as a tool of internet marketing and provide the overview of this topic, Czech companies that already use affiliate marketing and affiliate partners earnings potential. The thesis describes the topic from the perspective of an affiliate partner and tries to answer questions that may come up from potential affiliate partners. The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical one is a guide for those interested in participation in affiliate programs as affiliate partners. The practical one shows how a partner can register into an affiliate program, the overview of Czech affiliate programs and results of the survey carried out among Czech companies that use affiliate marketing, related to commissions amounts paid within the bounds of their affiliate programs.
Keywords:
affiliate marketing; affiliate partner; affiliate program; internet advertisement; marketing; affiliate marketing; affiliate partner; affiliate program; internetová reklama; marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33169