Original title:
Analýza odkazového profilu webu
Translated title:
Link profile analysis
Authors:
Hlaváčová, Linda ; Mittner, Jan (advisor) ; Vidim, Jaroslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Dodržování základních principů a metod SEO patří již několik let k hlavním pilířům propagace webu na internetu. Ten největší konkurenční boj se v dnešní době odehrává hlavně na poli off page faktorů -- rozhoduje hlavně kvalita a množství zpětných odkazů. Cílem práce je navrhnout metodiku základní analýzy odkazového profilu. Pomocí této metodiky lze prozkoumat, které odkazy na web vedou, jejich množství, vlastnosti a jejich kvalitu. Tuto metodiku je pak v praxi možné využít při analýze aktivit konkurence v oblasti SEO. Pro úvod do problematiky je teoretická část práce věnována oboru SEO, linkbuildingovým metodám a vlastnostem odkazů a odkazového profilu. Praktická část popisuje nejpoužívanější nástroje pro analýzu odkazového profilu, práci s nástrojem Majestic SEO a návrh metodiky analýzy odkazového profilu webu. Metodika je pak následně prakticky demonstrována na příkladu dvou webů.Complying of basic SEO principles and methods has belonged to main pillars of on-line propagation for several years. These days the biggest competition takes place in the sphere of off-page factors - mainly the quality and amount of backlinks is important. The purpose of this work is to suggest methodology of basic analysis of link profile. With this mothodology one can explore what links lead to a page, their amount, characteristics and their quality. This methodology can be used to analyse the competitors SEO activities. To introduce the problem, the teoretical part of work is dedicated to SEO, linkbuilding methods and the links characteristics and link profiles. Practical part describes the most used tools od link profile analysis, work with Majestic SEO tool and suggestion of methodology of link profile analysis. The methodology is demonstrated on two websites.
Keywords:
link building; link profile; majestic seo; search engines; seo; link building; linkbuilding; majestic seo; odkazový profil; seo; vyhledávače
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33163