Název:
Zahraniční cesty - podnikatelské mise a jejich role v rámci prosazování podnikatelských zájmů v zahraničí
Překlad názvu:
Foreign missions – entrepreneur missions and their role in enforcement and support of entrepreneurs.
Autoři:
Snížková, Žaneta ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Štěpánka (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá zahraničními cestami, konkrétně podnikatelskými misemi a jejich rolí v rámci prosazování podnikatelských zájmů v zahraničí. V práci jsou charakterizovány základní pojmy vymezující tento specifický prostředek podpory exportu. Je zkoumána funkčnost podnikatelských misí a jsou analyzovány přínosy podnikatelské mise jako nástroje pro usnadnění navázání kontaktů, nalezení obchodních partnerů, prozkoumání zahraničních trhů a tamních obchodních podmínek. Pro vyhodnocení efektivity misí byla vypracována případová studie, která vychází z dat získaných od účastníků a organizátorů. Pro účely této práce byly vybrány celkem tři podnikatelské mise. Případová studie prokázala, že podnikatelské mise jsou stále jedním z hlavních pilířů podpory českého exportu a podnikatelské sféry. Hlavními pozitivními aspekty podnikatelských misí je zejména rozšíření sítě kontaktů a poznání specifik zahraničních trhů.This bachelor thesis deals with foreign missions, namely with entrepreneur missions and their role in enforcement and support of entrepreneur interests in foreign markets. The thesis offers definitions of essential terms determining these specific means of export support, investigates the functionality of entrepreneur missions and analyses the benefits of these missions as the instrument of facilitation of making new business contacts, establishment of new partnerships and cognition of foreign markets and local business conditions. For evaluation of the entrepreneur missions effectiveness there was devised a study based on information gained from such missions participants and organizers. For purposes of this thesis, three entrepreneur missions were chosen. The case study ascertained that entrepreneur missions are still indispensible pillars of Czech export and entrepreneur community. Among the main positive aspects of entrepreneur missions belong especially the extension of contact network and identification of specific elements of foreign marketplaces.
Klíčová slova:
Export; Podnikatelské mise; Podpora exportu; Zahraniční cesty; Entrepreneur missions; Export; Export support; Foreign missions
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/32731