Original title:
Literární text v hodinách španělštiny jako prostředek rozvoje interkulturní kompetence
Translated title:
The literary text in Spanish class as a mean of the development of interculture competence
Authors:
ČADOVÁ, Eva Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá využitím literárních textů pro podporu rozvoje interkulturní kompetence, která je definována jako jeden z předpokladů ke správnému používání cizího jazyka v komunikačních situacích v přímé souvislosti se znalostí kultury a reálií. V teoretické části jsou představeny teorie a metodické přístupy k práci s literárním textem a přesná definice interkulturní kompetence. Součástí kvalifikační práce je rovněž praktická část, kde jsou navrženy konkrétní didaktické jednotky s analýzou.\\ The thesis addresses the use of literary texts to support the need for development of intercultural competence. It is defined as a precondition for the correct use of a foreign language reflecting knowledge of a culture in all aspects of communication. In the theoretic section are presented theories and methodical accesses to the work with literary texts and the exact definition of intercultural competence. The thesis also consists of the practical section which provides specific examples of practical applications.
Keywords:
culture; Intercultural competence; target group of students; work with the text; cílová skupina žáků; Interkulturní kompetence; kultura; práce s textem Citation: ČADOVÁ, Eva. Literární text v hodinách španělštiny jako prostředek rozvoje interkulturní kompetence. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/22465