Název:
Logistické procesy e-shopu
Překlad názvu:
Logistic processes of e-shop
Autoři:
Jindra, Jan ; Jirsák, Petr (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá logistickými procesy internetových obchodů. Toto odvětví se velmi silně rozvíjí a vstupuje do něj mnoho subjektů. Díky silné konkurenci je zapotřebí hledat možnosti odlišení vlastního e-shopu od ostatních. Této diferenciace je možné dosáhnout právě díky vyšší úrovni logistických služeb. V práci jsou definovány typy logistických řetězců, které mohou být v elektronickém obchodu použity. Následně je popsáno fungování jednotlivých článků. Práce se také věnuje vývoji elektronického obchodu a různým formám internetových prodejců. Detailněji jsem se pak zaměřil na fungování e-shopu, který nemá zásoby a funguje čistě na bázi pull-principu. Fungování tohoto obchodu bylo srovnáno s klasickým e-shopem, který prodává zboží ze svých zásob. Záměrem bylo nalezení konkurenční výhody, která by byla přenositelná na e-shop bez zásob. V neposlední řadě se věnuji možnostem outsourcingu, které mohou zlepšit služby e-shopu.Master's Thesis focuses on logistic processes of e-shops. This branch is significantly developing and many sole traders and Small and Medium Enterprises join it. Due to strong competition it is necessary to find possibilities, how to be different from other e-shops. Such competition advantage can be reached with higher level of logistic services. Types of logistic chains that can be used in electronic commerce are defined in Thesis. Work of particular members of chain is described as well. Thesis also deals with evolution of e-commerce and various kinds of online retailers. I focused in great detail on function of e-shop that works according to pull-principle. Processes of this e-shop was compared with processes of e-shop that sell. goods from its stocks. The aim of this comparison was to find competition advantage that can be transfered to e-shop working without stocks. The last passage of Thesis deals with possibility of outsourcing that can make better services of e-shops.
Klíčová slova:
e-commerce; elektronický obchod; logistika e-shopu; e-commecre; e-shop; logistic of e-shops
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/32595