Original title:
Franchising jako metoda vstupu na trh
Translated title:
Franchising as the entry method to the market
Authors:
Knapová, Monika ; Turnerová, Lenka (advisor) ; Drozen, František (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce popisuje franchising jako metodu vstupu na trh. V první části jsou definovány základní pojmy, historie franchisingu, výhody a nevýhody pro jednotlivé subjekty, je popsán proces zavádění franchisingu a jeho vývoj v České republice. V druhé části je zkoumán bankovní systém UniCredit Bank.This bachelor thesis describes franchising as an method of entry to the market. The first part defines basic terms, the history of franchising, advantages and disadvantages of franchising, it describes the way how to start franchising business and its development in the Czech Republic. The second part describes a banking system UniCredit Bank.
Keywords:
franchisee; franchising; franchisor; UniCredit Bank; franchisant; franchising; franchisor; UniCredit Bank
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/32592