Original title:
Analýza spokojenosti pracovníků
Translated title:
Analysis of employee satisfaction
Authors:
Cikrytová, Kateřina ; Lorencová, Hana (advisor) ; Hubinková, Zuzana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce obsahuje analýzu pracovní spokojenosti pracovníků call centra. V teoretické části je definován pojem pracovní spokojenost, popsány faktory působící na pracovní spokojenost a vztah mezi pracovní spokojeností a pracovní motivací. V aplikační části jsou zpracovány výsledky provedeného dotazníkového šetření a uvedeny návrhy možných opatření pro zvýšení pracovní spokojenosti. Respondenti byli dotazováni na spokojenost s obsahem práce, mzdovým ohodnocením, organizací práce, vztahy na pracovišti, fyzickými podmínkami práce a vzděláním a zaměstnaneckými výhodami.The thesis contains analysis of job satisfaction employees of call center. In the theoretical part is defined conception of job satisfaction, are described deteminants of job satisfaction and relationship between job satisfaction and work motivation. In the practical part are analysed results of questionnaire survey and there are presented suggestions measures to increas job satisfaction. The respondents were asked about satisfaction with the content of work, remuneration, work organization, human relations, working conditions and possibilities of further education and employee benefits.
Keywords:
BSC; deteminants of job satisfaction; job satisfaction; questionnaire survey; work motivation; BSC; dotazníkové šetření; faktory pracovní spokojenosti; pracovní motivace; pracovní spokojenost
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15584