Original title:
Ocenění čistého obchodního majetku společnosti Pragoprojekt, a.s.
Translated title:
The valuation of the company PRAGOPROJEKT, a.s.
Authors:
Osláčová, Miloslava ; Maříková, Pavla (advisor) ; Menčlová, Barbora (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je odhadnout tržní hodnotu společnosti PRAGOPROJEKT, a.s. k 1. 1. 2010. Práce je rozdělena do pěti základních částí. První část začíná přehledem základních informací o oceňované společnosti. Následně je provedena strategická analýza, jejímž úkolem je vymezení relevantního trhu a prognóza tržeb. Na strategickou analýzu navazuje finanční analýza, která má za úkol prověřit finanční zdraví a případně odhalit finanční rizika společnosti. Ve třetí části práce jsou analyzovány a prognózovány generátory hodnoty, na jejichž základě je sestaven kompletní finanční plán. Na závěr je provedeno výsledné ocenění společnosti výnosovou metodou DCF Equity a metodou srovnatelných podniků.The aim of my thesis is to estimate market value of the company PRAGOPROJEKT, a.s. on the date 1st January, 2010. The work is divided in 5 main parts. The first part begins with an overview of basic information about the company. After that strategic analysis and financial analysis have been done. Strategic analysis defines relevant market and gives the company forecast of the sales. Financial analysis verifies the financial health of companies valued and reveals their financial risks alternatively. In the third part generators of value have been analysed and predicted. On the basis of the generators of value the complete financial plan has been set up. Finally, the DCF valuation methods Equity and the market comparison have been implemented.
Keywords:
business valuation; DCF Equity method; financial analysis; financial plan; market comparison; strategic analysis; value generators; DCF Equity; finanční analýza; finanční plán; generátory hodnoty; metoda srovnatelných podniků; ocenění podniku; strategická analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/32312