Original title:
Kvalita potravin na českém trhu - regionální potravina
Translated title:
Food quality in the Czech market - regional food
Authors:
Zanklová, Ivana ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá označováním potravin značkami kvality v EU a v České republice se zaměřením na používání značky Regionální potravina. V první částku je popsáno označování potravin značkami kvality EU a na českém trhu. V další části je popsána značka a soutěž Regionální potravina. Dále je zde vyhodnocení vlastního výzkumu v oblasti těchto značek. Poslední kapitola je věnována vytvoření nové marketingové strategie pro prodejnu Jednoty, spotřebního družstva v Toužimi.This work deals with the labeling of food quality marks in the EU and the Czech Republic with a focus on Regional food branding. The first chapter describes the labeling of quality brands in the EU and on the Czech market. The second chapter describes the brand and Regional food competition. Then there is the evaluation of our own research on these brands. The last chapter is devoted to creating a new marketing strategy for the store Jednota, consumer cooperatives in Toužim.
Keywords:
brand; competition; product; regional food; produkt; regionální potravina; soutěž; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/32239