Original title:
Ovlivňování zákazníka v maloobchodě
Translated title:
Influence customer in retail
Authors:
Bernat, Jakub ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce v teoretické části vysvětluje pojmy a oblasti důležité pro ovlinění zákakazníka v praxi. Hlavní část rozděluje marketingovou komunikaci a jednotlivé prvky přibližuje také za pomoci praktických příkladů. K práci patří i analýza dotazníkového šetření ukazující názory spotřebitele na tuto problematiku. Je možné tedy posoudit, nakolik si zákazníci jsou vědomi působících vlivů.Thesis explains in its theoretical part aspects that are important for practical use. Its main part classifies marketing communications in five main parts by giving many examples. Last part of thesis is questionary about customer's opinion to affecting their purchase decision.
Keywords:
customer influence; purchase decision; retail; maloobchod; nákupní rozhodování; stimulace zákazníka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15480