Název:
International Strategy of Baku Glass Company
Překlad názvu:
Mezinárodní Strategie firmy BAKU GLASS
Autoři:
Ahmadova, Elmira ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Štěrbová, Ludmila (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [eng][cze] This thesis provides the analysis of the glass production company BAKU GLASS LLC located in the Republic of Azerbaijan, and proposes a possible expansion strategy that will enhance its international presence abroad. More specifically, it has been demonstrated in the thesis that Georgian glass market has a certain potential taking into account its fast growing economic growth and other areas of the economy. For this purpose, a thorough analysis of the most important sectors that include environmental study of the glass industry in Georgia was carried out. As a result the joint venture with the local firm has been chosen as the most suitable mode of entry to this market. I consider my work to be very helpful in understanding all the necessary areas and fields in the glass industry as such. Moreover, I created and described international expansion proposal for Baku Glass based on the study of various literature related to the topic. To my mind the value added of my work is comprised from detailed analysis, knowledge and foremost the chance to see the company from inside, which is always the most important and valuable element.Moje diplomová práce analyzuje výrobu skla určeného pro láhve. Zároveň pojednává o možných strategiích jedné z předních firem v tomto oboru. Právě firma Baku Glass (Azerbajdžán) patří mezi nejvíce pokrokové v tomto odvětví a jedním z cílů mé diplomové práce je vyhodnotit možné strategie expanze do zahraničí a tak posílit svoji pozici na zahraničních trzích. Z těchto důvodů jsem se zaměřila na Gruzii, která je jedním z příkladů rozvíjejicího se trhu s obrovským potenciálem. Ten vyplývá především z ekonomického růstu země samotné a jiných ekonomických aspektů. Jako nejvhodnější strategie se potvrdila forma splečného podniku za majetkové účasti lokálního partnera. Moji práci považuji za velice užitečnou pro všechny, kteří si přeji dozvědět více informací o tomto zajimavém oboru. Navrhla jsem strategii mezinárodní expanze, kterou jsem I detailně popsala. Moje hlavní přidaná hodnota se skládá z interních informací a možnosti analyzovat firmu Baku Glass zevnitř. Právě toto považuji za nejdůležitější a nejcenější aspekt mé práce.
Klíčová slova:
mezinárodní strategie; společný podnik; výroba lahví; Glass production industry; International strategy; Joint venture
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/31994