Original title:
The Strategy of the Brand SUPRADYN in Belarusian Market.
Translated title:
Marketingová strategie značky Supradyn na trhu Běloruska
Authors:
Shlapak, Nastassia ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Štěrbová, Ludmila (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The thesis is focused on the Belorussian market of polyvitamins, particularly, on the brand Supradyn belonging to Bayer group company. The work includes situational analysis and elaboration of strategy for development of Supradyn in Belarus, specifically, creation of marketing plan for the business-to-consumer (B2C) market. The thesis demonstrates a new strategy of a product that was already introduced on the market but, having a strong potential, does not have a promotional support and is in a "hibernation"condition.Diplomová práce je zaměřena na trh Běloruska v oblasti polyvitamínů, zejména se zabývá značkou Supradyn, která je součástí skupiny Bayer. Práce obsahuje situační analýzu a rozpracování strategie pro rozvoj Supradynu v Bělorusku, konkrétně vytvoření marketingového plánu, který by zvýšil poptávku. Práce ukazuje novou strategii výrobku, který již byl trhu představen, ale je zde stále nevyužitý potenciál, protože značka nemá reklamní podporu a je ve stavu "hibernace".
Keywords:
Bayer; marketing strategy; Pharmaceutical market; polyvitamins; Supradyn; Bayer; Farmaceutický trh; marketingová strategie; polyvitamíny; Supradyn
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31991