Název:
Budování pověsti státu na příkladu Švédska
Překlad názvu:
Reputation Building: The Case of Sweden
Autoři:
Afrámová, Martina Märit ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Štěpánka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] V dnešním globalizovaném světě, kde spolu státy soupeří o politickou moc a pozornost potenciálních investorů, spotřebitelů, turistů, studentů a pracovníků, se stává značka státu stále důležitější. Ty státy, jejichž zahraniční obraz je silný, pozitivní a důvěryhodný, získávají v mezinárodních vztazích lepší pozici a snáze dosahují svých politických, ekonomických i jiných cílů. Z tohoto důvodu jsou státy motivovány věnovat budování své pověsti v zahraničí stále více pozornosti. Tato práce zkoumá, jaký je obraz Švédska ve světě a zda tento obraz odpovídá současné švédské realitě. V posledních letech se švédská společnost výrazně proměňuje. Cílem této práce je zjistit, zdali s sebou proměna švédské společnosti přináší i změny v jejích základních hodnotách. A pokud ano, tak objasnit, zda jsou tyto změny reflektovány v budování pověsti státu a jakým způsobem.In today's globalized world where states compete with each other for political power and for the attention of potential investors, consumers, tourists, students and workers the nation brand is becoming more and more important. Those states which have a strong, positive and trustworthy image abroad gain a better position in the international relations and reach their political, economic and other goals more easily. That is why states are motivated to pay more attention to building their image abroad. The thesis analyzes the image of Sweden abroad and its authenticity. There have been considerable changes in the Swedish society recently. The aim of the thesis is to find out whether the changes in the society bring about changes in the basic societal values. And if so, whether these changes are reflected in the building of Sweden's image abroad, and in what manner.
Klíčová slova:
Budování pověsti; Veřejná diplomacie; Švédsko; Public diplomacy; Reputation building; Sweden
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/31918