Original title:
Vnímání značky Dr. Oetker
Translated title:
Dr. Oetker brand perception
Authors:
Šmídová, Tereza ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Kvinta, Zdeněk (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zaměřuje na vnímání značky Dr. Oetker se zaměřením na produkt Premium puding. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsáno základní pojení marketingu, značka, marketingová komunikace a marketingový výzkum. V praktické části je představena značka Dr. Oetker, která je výrobcem a dodavatelem přísad na pečení, směsí na pečení, dezertů, pizz a dalších výrobků. Dále je zde uvedeno vyhodnocení dotazníkového šetření. V závěru jsou shrnuty poznatky z marketingového výzkumu a návrhy na zlepšení.This thesis focuses on the perception of the brand Dr. Oetker, focusing on the Premium pudding. The work is divided into the theoretical and the practical part. The theoretical section describes the basic bonding marketing, branding, marketing communications and marketing research. The practical part is introduced by Dr. Oetker brand, which is a manufacturer and supplier of ingredients for baking, baking mixes, desserts, pizzas and other products. The evaluation of the questionnaire survey is included as well. The conclusion summarizes the findings from marketing research and suggestions for improvement.
Keywords:
brand perception; Dr. Oetker; marketing communications; Dr. Oetker; marketingová komunikace; vnímání značky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31903