Original title:
Ocenění společnosti MADETA, a. s.
Translated title:
Business Valuation of MADETA, a.s.
Authors:
Valadkevich, Volha ; Scholleová, Hana (advisor) ; Kostihová, Kristýna (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je stanovení hodnoty společnosti MADETA, a.s. k 31. 12. 2010 pro vlastníky a věřitele společnosti. V teoretické části práce je věnován prostor pro vymezení pojmů vztahující se k oceňování podniku. Začátek praktické části je zaměřen na představení podniku, popisu základních údajů oceňované společnosti, její historie, současnosti a plánech do budoucna. Následuje strategická analýza, která vyjadřuje postavení společnosti na trhu a vyhodnocuje její konkurenceschopnost. Výsledkem toho je prognóza tržeb společnosti potřebných pro ocenění. Dále je provedena finanční analýza, která podává informace o finančním zdraví podniku a slouží k sestavení finančního plánu. Následující část diplomové práce je věnována analýze a prognóze generátorů hodnoty, které vymezují hlavní determinanty pro oceňování podniku. V závěrečné části dochází k samotnému ocenění podniku na základě výnosových metod a následné zhodnocení použitých metod.The aim of this diploma thesis was the valuation of MADETA, Inc on December 31, 2010 for owners and creditors of the company. Teotethical part of the thesis is devoted to definitions relating to business valuation. Beginning of the practical part is focused on business performance, on definition of basic data valued the company; for history, present and future plans. Following part is covered a strategic analysis, which expresses the company's position on the market and competitiveness. Results from this analysis should be nedded for valuation. Further financial analysis is perfomed that provides information about financial health and used to conduct a financial plan.The next part of thesis is described the value drivers that define the fundamental determinants for business valuation. Final part is the part of business valuation by Discounted Cash Flow methods.
Keywords:
Business valuation; DCF; Financial analysis; Strategic analysis; Value drivers; finanční analýza; generátory hodnoty; oceňování podniku; strategická analýza; výnosové metody
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31899