Original title:
Zmyslový a emočný marketing
Translated title:
Sensory and emotional marketing
Authors:
Lešková, Terézia ; Kašparová, Eva (advisor) ; Bedrnová, Eva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Zmyslový a emočný marketing je novým postupom v marketingu a predstavuje širokú paletu nového marketingového výskumu. Vo svojej diplomovej práci sa zameriavam na oblasť, ktorá je v našom prostredí málo preskúmaná, a to na neuromarketing. Neuromarketing je veda, ktorá spája vplyv emócií na naše racionálne chovanie. Najprv poskytujem teoreticky podklad k danej problematike a následne pokus o realistický pohľad na vplyv neuromarketingu na spotrebiteľa. Praktická časť skúma povedomie neuromarketingu u študentov ekonómie vybraných vysokých škôl ( ČR, SR a Dánsko) a rozoberá možne vplyvy pri kúpno-rozhodovacom procese. Je rozdelená do piatich časti, v ktorých okrem iného sa zameriavame na dopad reklamy a jej využitie pri neuromarketingu a etikou, ktorá v neposlednej miere bude určovať ďalšie smerovanie neuromarketingu.Smyslový a emoční marketing je novým postupem v marketingu a představuje širokou paletu nového marketingového výzkumu. Ve své diplomové práci se zaměřuji na oblast, která je v našem prostředí málo prozkoumána, a tou je neuromarketing. Neuromarketing je věda, která vyjadřuje vliv emocí na naše racionální chování. Nejprve poskytuji teoretický podklad k dané problematice a následně pokus o realistický pohled na vliv neuromarketingu na spotřebitele. Praktická část zkoumá povědomí neuromarketingu u studentů ekonomie vybraných vysokých škol (ČR, SR a Dánsko) a rozebírá možné vlivy při nákupním rozhodovacím procesu. Je rozdělena do pěti částí, ve kterých se mimo jiné zaměřuji na dopad reklamy a její využití při neuromarketingu a etikou, která bude v neposlední míře bude určovat další směřování neuromarketingu.Sensory and emotional marketing is a new approach in marketing and represents a wide spectrum of a new reserch in marketing. In my diploma thesis I focus on the part called neuromarketing that in our countries is not very much studied yet. Neuromarketing is a science combining impact of emotions on our rational behaviour. Firstly I look on the topic theoretically followed by realistic attempt on the influence of neuromarketing on customer. Practival part nice reflects awareness about neuromarketing in economy students of selected Universities in ČR, SR and Denmark. It looks on possible influence in decision making process. Is divided into five parts in which I look also on the impact of advertisiment and its use in neuromarketing, as well as on ethics, which will take very important role in the future orientation of neuromarketing.
Keywords:
decision making process; neuromarketing; sensory and emotional marketing; neuromarketing; nákupno-rozhodovací proces; smyslový a emoční marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31849