Original title:
Metodika učenia, získavania a uchovania znalostí z manažerských hier
Translated title:
Opportunities of learning, knowledge acquisition and retention from bussiness games
Authors:
Vargová, Antónia ; Voráček, Jan (advisor) ; Kincl, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Práca rieši problém získavania a uchovania znalostí z výuky s manažerskou hrou. Popisuje metodiku, ktorá sa opiera o formulovanie dynamických hypotéz pomocou nástrojov systémovej dynamiky. Cieľom je zabezpečiť tímovú spoluprácu, zlepšenie analytických schopností, systémového myslenia, vyjadrenie skrytých znalostí a strategických postojov. Na praktickej ukážke demonštruje použitie nástrojov znalostného manažmentu a tvorbu mentálnych modelov.Práce řeší problém získavání a uchování znalostí z výuky s manažerskou hrou. Popisuje metodiku, která se opírá o formulování dynamických hypotéz pomocí nástrojů systémové dynamiky. Cílem je zajistit týmovou spolupráci, zlepšení analytických schopností, systémového myšlení, vyjádření skrytých znalostí a strategických postojů. Na praktické ukázce demonstruje užití nástrojů znalostního manažementu a tvorbu mentálních modelů.The study solves the problem of knowledge acquisition and retention of learning with serious games. It describes the methodology that is based on the formulation of dynamic hypotheses using the tools of system dynamics. The main goals is to ensure teamwork, improve analytical skills, system thinking, expression of hidden knowledge and strategic positions. The demo demonstrates the practical use of knowledge management tools and the creation of mental models.
Keywords:
bussiness game; knowledge; knowledge models; learning method; system dynamics; training managers; manažerská hra; metodika; systémová dynamika; vzdělávání manažerů; znalosti; znalostní modely
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31844