Original title:
Analýza nákupního chování a nákupních podmínek ve městě Kutná Hora
Translated title:
The analysis of consumer behaviour and buying terms in the town of Kutná Hora
Authors:
Šťastná, Věra ; Cimler, Petr (advisor) ; Turnerová, Lenka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářské práce analyzuje nákupní chování a nákupní podmínky ve městě Kutná Hora. Práce se zabývá situací v maloobchodu v oblasti potravin. V údovu je představeno téma práce, stanoven cíl a hypotézy práce. V první kapitole je charakterizováno město Kutná Hora a jeho okolí. Následuje popis obchodní vybavenosti města, větší maloobchodní jednotky jsou blíže představeny. Ve třetí kapitole jsou prezentovány výsledky uskutečněného dotazníkového šetření. V závěru jsou výstupy šetření shrnuty a analyzovány, zároveň jsou zhodnoceny stanovené hypotézy.The bachelor thesis analyses consumer behaviour and buying terms in the town of Kutná Hora. The thesis deals with the situation in retail in the area of groceries. In the introduction the theme of the thesis is presented, the aim of the thesis is determined and the hypotheses are set. The town of Kutná Hora and its surroundings are characterised in the first chapter. The description of commercial facilities in the town follows then. Retail units of larger size are presented more closely. In the third chapter the results of the realized questionnaire are interpreted. The outputs of the questionnaire are summarized and analysed in the conclusion and the set hypotheses are evaluated at the same time.
Keywords:
buying terms; consumer behaviour; questionnaire; dotazník; nákupní chování; obchodní vybavenost
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15450