Original title:
Analýza komunikačního mixu společnosti IKEA Česká republika
Translated title:
Analysis of communication mix of IKEA Česká republika
Authors:
Wotřelová, Eva ; Koudelka, Jan (advisor) ; Hais, Libor (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Má práce je zaměřena na analýzu komunikačního mixu jedné z předních nábytkářských společností v České republice -- IKEA Česká republika. Tato společnost má v České republice dlouholetou tradici a vysoké povědomí o značce mezi širokou veřejností. Cílem této práce je nejdříve prozkoumat teoretická východiska marketingové komunikace, zmapovat nábytkářský trh v České republice a charakterizovat konkurenci. Dále se práce věnuje analýze komunikačního mixu společnosti a výzkumu o vnímání marketingové komunikace společnosti. Nakonec se práce věnuje zhodnocení marketingové komunikace společnosti a případnému navržení nápadů na její vylepšení.My bachelor thesis is focused on analysis of communication mix one of the leading furniture companies in Czech Republic -- IKEA Česká republika. This company has long history and high brand awareness among wide public. My first goal is to inspect theoretical basis of marketing communication, monitor furniture market in Czech Republic and describe the competition. My second goal is to analyse the communication mix of IKEA Česká republika and explore the perception of their marketing communication. After this I appraise these areas and suggest my own ideas and propose the improvement.
Keywords:
communication mix; furniture; IKEA; marketing communication; IKEA; komunikační mix; marketingová komunikace; nábytek
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31823