Original title:
Stratégia vstupu firmy na trh
Translated title:
The strategy of company`s entry to the market
Authors:
Koreňová, Hana ; Turnerová, Lenka (advisor) ; Prídavok, Mojmír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Spoločnosť E-zone Technologies je slovenská firma zaoberajúca sa vývojom internetových aplikácií, ktorá sa rozhodla na základe predošlého vývoja rozšíriť svoje podnikanie do Českej republiky. Cieľom diplomovej práce bolo vytvorenie vhodnej stratégie vstupu firmy E-zone Technologies na český trh. Pre dosiahnutie cieľa bola vypracovaná PEST analýza, analýza mikro prostredia a SWOT analýza, ktoré odhalili príležitosti a ohrozenia trhu. Na základe zistení z analýz bola navrhnutá vhodná marketingová stratégia vrátane celkového marketingového mixu a komunikačných prostriedkov.Společnost E-zone Technologies je slovenská firma zaoberající se vývojem internetových aplikácí, která se rozhodla na základě minulého vývoje rozšířit své podnikání do České Republiky. Cílem diplomové práce bylo vytvoření vhodné strategie vstupu firmy E-zone Technologies na český trh. Pro dosažení cíle byla vypracováná PEST analýza, analýza mikro prostředí a SWOT analýza, které odhalili příležitosti a ohrožení pro český trh. Na základě zjištení z analyz byla navrhnutá vhodná marketingová strategie včetně celkového marketingového mixu a komunikačních prostředků.E- zone Technologies is a Slovakia based company which dedicates to the development of Internet applications. Given its previous experience dealing with Czech clients, the company has decided to expand its services to Czech Republic. The main goal of the present thesis is to design a proper business and marketing strategy for the company's introduction into the Czech market. To achieve the purpose, the PEST analysis, the micro-analysis and the SWOT analysis has been determined. The analysis have revealed the opportunities and the risks that the Czech market presents. Based on the results of the analysis, a suitable marketing strategy as well as a marketing mix plan and communication approach have been designed.
Keywords:
E-zone Technologies; foreign market; marketing mix; marketing strategy; strategic analysis; E-zone Technologies; marketingová strategie; marketingový mix; startegická analýza; zahraniční trhy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31651